loading...
سایت خبری مریا
admin بازدید : 163 جمعه 19 مرداد 1397 نظرات (0)

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری (fars)، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران جنایت جدید ائتلاف سعودی - اماراتی در هدف قرار دادن اتوبوس حامل کودکان دانش آموز یمنی در شهر ضیحان استان صعده که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از اطفال بی گناه شد را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایت جنگی از  مجامع بین‌المللی و حقوق بشری خواست به هر طریق ممکن مانع استمرار این جنایات از سوی کشورهای مهاجم  به یمن شوند.

قاسمی تاکید کرد: تشدید بمباران مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی نشان از شکست‌های پی در پی نیروهای ائتلاف در جبهه‌های جنگی داشته و با ابراز تاسف از استمرار حمایت تسلیحاتی برخی کشورهای مدعی حقوق بشر از عربستان و امارات، افزود: آنان شریک در این جنایات جنگی بوده و باید پاسخگو باشند.

وی از سازمان ملل و کشورهای اثرگذار خواست تا تلاش‌های خود را برای توقف فوری حملات افزایش داده و تدابیر و اقدامات لازم را برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان به کار گیرند.

به گزارش (fars)، جنگنده‌های سعودی، صبح امروز (پنجشنبه 9 آگوست)، شهر «ضحیان» واقع در استان «صعده» در شمال یمن را بمباران کردند.

پایگاه خبری جنبش انصارالله نیز اعلام کرد که در این حمله، یک بازار در شهر ضحیان هدف قرار گرفت که طی آن 39 شهروند یمنی کشته و 51 تن دیگر زخمی شدند که اغلب آنها کودک بودند.

امروز همچنین، حمله جنگنده‌های سعودی به «عبس» در استان «حجة»، 10 شهروند یمنی کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/

منبع : farsnews
admin بازدید : 157 جمعه 19 مرداد 1397 نظرات (0)

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری (fars)، «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با حضور در دفتر جریان حکمت ملی با «سید عمار حکیم» رهبر این جریان و رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 

تحولات سیاسی عراق و منطقه، روابط فیمابین دو کشور، تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و پیامدهای آن بر منطقه از مهم‌ترین محورهای مورد گفت‌وگوی دو طرف بود.
سید عمار حکیم در این دیدار ضمن تاکید بر اینکه افزایش تنش به سود هیچ یک از  کشورهای منطقه نیست، عنوان کرد: تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بی‌اعتنایی به اراده بین‌المللی، تعهدات و توافق‌های امضا شده است.
وی بر لزوم توجه به گفت‌وگوها برای پشت سرنهادن بحران‌ها تاکید کرد و افزود: ما مجددا طرف‌های درگیر را به میز مذاکره و پرهیز از به کارگیری زبان تهدید و تحریم اقتصادی دعوت می‌کنیم.
رهبر جریان حکمت ملی در پایان بر اهمیت تقویت روابط دو کشور همسایه ایران و عراق تاکید کرد و اظهار داشت: این روابط در راستای منافع مشترک دو کشور است.

انتهای پیام/

منبع : farsnews
admin بازدید : 151 جمعه 19 مرداد 1397 نظرات (0)

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری (fars)، غلامحسین دهقانی معاون امور حقوقی و بین‌المللی  وزارت امور خارجه ایران در ملاقات با «الگ سیرومولوتوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در ‌امور‌ مبارزه با تروریسم، همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دو‌ کشور را در این‌ خصوص مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد. 
در این‌ دور‌ از رایزنی‌ها که‌ در مسکو برگزار شد، همکاری‌ها و تعاملات دو کشور در خصوص مبارزه با گروه‌های تروریستی به ‌ویژه داعش در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

دهقانی با اشاره به علل ریشه‌ای تروریسم‌ و ‌افراط گرایی در منطقه، بر لزوم هماهنگی دو دولت برای مقابله جدی و عملیاتی با تروریسم‌ در منطقه و‌ تقویت همکاری‌ها تاکید کرد.

الگ سیرومولوتوف با اشاره به عزم فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم، خواستار تقویت و ارتقای مناسبات دو کشور برای پیشگیری از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در دیگر کشورهای منطقه شد.
طرفین با تشریح تلاش‌های دولت‌های متبوعشان در سطح ملی و بین‌المللی پیرامون تقویت ظرفیت‌های تقنینی، اجرایی و قضایی، بر عزم راسخ کشورهایشان برای همکاری با سایر دولت‌ها تاکید کردند. 
طرف روس از هیات ایرانی برای شرکت در‌ کنفرانس مبارزه با انتقال غیرقانونی سلاح برای تروریست‌ها که قرار است در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در مسکو برگزار شود، دعوت کرد. 
انتهای پیام/

منبع : farsnews
admin بازدید : 159 جمعه 19 مرداد 1397 نظرات (0)

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری (fars)، دولت سوئیس ضمن ابراز تأسف از اقدام آمریکا در احیای تحریم‌ها علیه ایران، به شرکت‌های این کشور توصیه کرده با کسب اطلاعات لازم، روابط تجاری با ایران را ادامه دهند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با صدور یک دستور اجرایی روز دوشنبه، آغاز تحریم‌های این کشور علیه ایران در زمینه‌های دلار، مبادله فلزات، زغال‌سنگ، نرم‌افزارهای صنعتی و خودروسازی را اعلام کرد.

ترامپ چند ماه قبل‌تر، روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه، با نقض تعهدات آمریکا در برجام به مشارکت این کشور در این توافق هسته‌ای پایان داد و اعلام کرد تحریم‌های رفع‌شده ذیل این توافق در دو دوره ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

«فابیان ماین‌فیش»، وزیر امور اقتصادی  سوئیس گفت: «تصمیم‌های آمریکا در زمینه تحریم‌ها اثری بر وضعیت حقوقی سوئیس در قبال ایران ندارند.»

به نوشته پایگاه swiss.info «ماین‌فیش» در عین حال خاطرنشان کرد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران بر شرکت‌هایی که با ایران مبادلات تجاری دارند اثرگذار خواهند بود.

او گفت: «سوئیس تأسف خود را از این بابت که وضعیت تحریم‌ها علیه ایران بار دیگر رو به وخامت گذاشته، ابراز می‌دارد.»

او گفت دولت سوئیس از منافع اقتصادی این کشور دفاع خواهد کرد اما نمی‌تواند واکنش شرکت‌ها به فضای جدید را به آنها دیکته کند. او در ادامه تأکید کرد: «دولت، توصیه می‌کند شرکت‌ها روابط تجاری خودشان با ایران را پیگیری کنند و درباره وضعیت موجود، اطلاعات کسب کنند.»

شرکت سوئیسی نستله به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد غذایی دنیا روز سه‌شنبه گفت تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران تغییری در وضعیت مبادلات این کشور ایجاد نکرده است.

انتهای پیام/ 

منبع : farsnews
admin بازدید : 147 جمعه 19 مرداد 1397 نظرات (0)

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری (fars)، «جارت بلانک» معاون مسئول هماهنگ‌کننده امور اجرای برجام در وزارت خارجه دولت سابق آمریکا روز پنجشنبه گفت تحریم‌های فعلی آمریکا علیه ایران به اندازه سال‌های قبل اثرگذار نخواهند بود. 

بلانک در مصاحبه‌ای با اندیشکده «کارنگی» که روز پنج‌شنبه منتشر شد، درباره موضوع تحریم‌های ایران گفت برخی از بزرگترین مشتری‌های نفتی ایران، قانونی بودن تحریم‌های آمریکا علیه ایران را قبول ندارند.

وی درباره قصد دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای احیای تحریم‌های نفتی علیه ایران از ۴ نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) گفت: «دسته دیگری از کشورها هستند که اتفاقاً بزرگترین مشتری‌های نفتی ایران هستند مثل چین، هند و ترکیه؛ آنها نمی‌خواهند با ما در زمینه کاهش قابل توجه خرید نفت از ایران همکاری کنند.»

بلانک گفت: «این کشورها، قانونی بودن تحریم‌های ثانویه‌ای که ما می‌خواهیم علیه کشورهای ثالث اعمال کنیم را نمی‌پذیرند. در سال ۲۰۱۲، ما به صورت بسیار بی‌سر و صدا و با دیپلماسی زیاد توانستیم این کشورها را مجاب کنیم که واردات نفتشان از ایران را، بدون اذعان رسمی به قانونی بودن تلاش‌های ما کاهش دهند. سئوال این است که دولت ترامپ چه کاری انجام خواهد داد.»

 او با اشاره به اینکه چین گفته با درخواست آمریکایی‌ها برای کاهش خرید نفت از ایران موافقت نخواهد کرد گفت: «این، به طرز محسوسی توانایی ما را برای اعمال فشار بر ایران کاهش می‌دهد.»

این مقام سابق آمریکایی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره اینکه سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران به چه نتیجه‌‌ای منجر خواهد شد گفت: «مطمئن‌ترین پیش‌بینی که می‌توانم بکنم این است که با تحریم‌های ترامپ فشار اقتصادی کمتری روی ایران وارد خواهد آمد تا فشارهایی که با تحریم‌های اوباما وارد آمد.»

وی در ادامه گفت: «علت این موضوع آن است که در دوران اوباما، ما از مشارکت گسترده‌ای برخوردار بودیم که تمامی شریکان تجاری اصلی ایران را شامل می‌شد. بعضی از آنها را شاید بتوان الان مجاب کرد که تا حدی با ما همراه شوند، اما در واقع هیچ کس با ما در این قضیه همکاری نمی‌کند.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

از جمله تحریم‌هایی که اجرای آن ۱۸۰ روز بعد از خروج آمریکا از برجام، در تاریخ ۴ نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) اجرایی خواهد شد، تحریم‌های ذیل بند ۱۲۴۵ (د) قانون «اختیارات دفاع ملی آمریکا، ۲۰۱۲» هستند.

این تحریم که برای محدود کردن فروش نفت ایران وضع شده وزیر خزانه‌داری آمریکا را ملزم به معرفی تحریم‌هایی علیه آن دسته از بانک‌های خارجی می‌کند که با بانک مرکزی یا هر یک از دیگر موسسات مالی تحریم‌شده ایران معامله انجام می‌دهند.

با وجود این، وزارت دارایی‌ آمریکا تعیین کرده در صورتی که کشورهای میزبان بانک‌های خارجی در بازه ۱۸۰ روز قبل‌تر خرید نفت خام از ایران را به «میزان قابل توجه» کاهش داده باشند، بانک‌های این کشورها از تحریم‌ها مستثنی می‌شوند.

آمریکا قبل از اجرایی شدن برجام با استفاده از همین تحریم‌ها توانست میزان فروش نفت ایران را کاهش دهد. 

در قانون «اختیارات دفاع ملی» تعیین اینکه چه میزان کاهش خریداری نفت از ایران «میزان قابل توجه» محسوب می‌شود به عهده قوه مجریه آمریکا گذاشته شده و دولت آمریکا بایستی با در نظر گرفتن عواملی از جمله میزان عرضه نفت در بازارهای جهانی، میزان مورد قبول برای کاهش خریداری نفت از ایران توسط کشورها را مشخص کند.

دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قبل از اجرایی شدن «برجام» و رفع شدن این تحریم‌ها حدود ۲۰ درصد کاهش خریداری نفت را «میزان قابل توجه» تعیین کرده بود.

برخی از مقام‌های دولت ترامپ در ابتدا گفتند واشنگتن قصد دارد میزان خرید نفت از ایران را به صفر کاهش دهد، اما بعداً از این اظهارات عقب‌نشینی کردند. 

انتهای پیام/ق

منبع : farsnews

تعداد صفحات : 192

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟